söndag 12 september 2010

Politik

Igår förtidsröstade jag. Skönt att det är gjort så jag kan lämna det bakom mig. Jag tycker egentligen inte om politik så värst mycket, inte alls egentligen. Jag blir bara så irriterad. Det känns som att allt går ut på att höras mest och förstöra för de andra partierna. Det blir bara värre och värre. Det är inte dom som har bäst saker att komma med som "vinner", utan de som har störst plakat, klankar ner på motståndarna mest och marknadsför sig bäst. Dessutom känns det som att alla döljer nått, man får aldrig raka, tydliga svar, aldrig raka "ja", eller "nej". Dessutom finns det inget perfekt parti, det finns alltid nått hos alla som är "fel". Det kan aldrig bli helt bra, så att välja vad jag skulle rösta på va inte helt lätt, speciellt inte när jag inte hade orken/lusten att engagera mig. Jag vet ju att man borde engagera sig, men vad ska jag göra liksom? :P Det enda som va lätt att rösta på va folkomröstningen i Lidköping om biblioteket ska flytta eller inte. Men det är ju också irriterande! Förra valet valde vi ju vilka som ska bestämma, men dom gör det inte! Bara för att det blev ett sånt himla liv över flytten, men skulle det bli bestämt att bensinskatten ska höjas så inte kommer det folkomröstning om det heller!? Gör det ni ska och bestäm att biblioteket ska flyttas! Politik är ungefär lika tråkigt som denna långa, tråkiga text...

Inga kommentarer: