måndag 1 juni 2009

Underbara söndag!

Igår va en av de härligaste dagarna på länge!

Vi firade morsdag med Davids mamma, pappa, mormor, morfar, syster och svåger på Forshems Gästgivaregård! Trerätters middag! Det va sååååååå gott!! Kan starkt rekommendera det stället! Till förrätt åt jag en ramslöksoppa, till varmrätt va det fasanwallenbergare och till dessert blev det rabarberglass med rabarberkompott! *Dregglar* Det va nått av det godaste jag ätit!!! :D

Sen efter den underbara maten åkte vi hem till Davids föräldrar i Hasslösa och spelade kubb, åt hemmagjord glass och maränger *dreggel igen* och skjöt luftgivär! Och hör och häpna: Det gick riktigt bra för mig! :D Skitkul va de! Jag va till och med bättre än David *viskar* :D Gissa om grabbarna blev förvånad över att jag va dom hack i häl! Men jag har väl det i blodet ;) mamma och morfar har tävlat i luftpistol och pappa jagar lite titt som tätt :) Men en sak är säker, jag vill skjuta mer! :D

Sen grillade vi till kvällen! Entrecôte med hemmagjord marinad, potatis i ugnen och egengjord bearnaisesås från scrtach! Åååååh vad det va gott de meee!!! :)

Så underbart att vara ute på landet, känna lugnet och stillheten, bara luta sig tillbaka i solstolen och blunda! Känna värmen från solen och tystnaden :) Det är en av de tre goda tingen (vi diskuterade vilka de va igår) :P

Söndagen den 31 maj kommer jag tänka tillbaka på länge, och bara njuuuuta!

Inga kommentarer: