måndag 30 juni 2008

Det är mkt nu!

Nu har jag mycket att skriva här, har hänt en hel del sen sist känns det som :)

I fredags va det fest för Fia! Trevligt, trevligt! Blev faktiskt Stadt för första gången på hur länge som helst! Men det va ju inte toppen direkt... Om man inte varit där på flera månader (och nästan glömt hur de va) ska man inte gå dit en fredag efter löning, då hela stället (även Harrys) va öppet för 18 och Rix FM va i stan... Nej säger jag bara, inte den bästa kombinationen :P Så jag gick hem ganska snabbt, men kvällen va rolig iaf :)

I lördags va jag å David på stan en sväng, tittade på tapeter på flügger färg, köpte lite snygga kläder till Älsklingen... Sen senare på dagen bar det iväg till Mullsjö med tjejerna!

Vi va i Elins stuga över en natt, hade det riktigt kul och mysigt! Grillade kyckling som vi åt med potatissallad och sallad, drack vin och åt godis i mängder ;) Vi va på riktigt fnittrigt humör samtidigt som vi va trötta, så vi hade det väldigt kul med andra ord :P En härlig liten miniweekend!

Idag har jag jobbat och efter det va jag å David på flügger igen! Nu känns det att det börjar på riktigt! Har köpt takfärg, spackel, penslel, roller, spackelspatlar, skyddspapp m.m m.m. m.m :D + att vi tittade på tapeter, hittade ytterligare en som kan va fin i hallen, så nu har vi ändrat oss för tredje gången :P skulle ju va kul om vi kunde hitta lika många bra till alla andra rum :P

Igår kväll va jag å Elin på Sex and the City-filmen! Wohooo va bra den va! Både en massa sorgset och glatt, en riktig Emilia-film... Ska faktiskt erkänna att jag fällde några tårar... och om ni inte har sett den så gör det!! :)

Imorgon efter jobbet blir det riva-tapet-kalas :D haha! Vi har bjudit in våra föräldrar och Davids syster och hennes kille. Vi bjuder på smörgåstårta om dom tar med sig varsin spackelspatel och river tapeter ;) hihi! Kommer nog bli riktigt kul faktiskt! Andra gången som våra föräldrar träffas också :) Undrar hur lång tid det kan ta att riva alla tapeter i en lägenhet på 48,6 kvm om man är 6-8 pers ;P hehe!

Just nu ikväll ska jag diska, måla av ett träd på overhead-papper, titta på tapeter på internet och om jag hinner med så ska jag slappa lite också :P hehe! David är å festar ikväll... Måndax... Vill också... :/

Jo det där trädet på overheadpapper är en grej jag ska försöka mig på i nya lägenheten... så om allt går rätt till så kommer det va ett svart träd på en vägg i köket :)

Oj va långt inlägg det blev :S hoppas ni orkade igenom allt... blir ju såhär när man inte kan/orkar skriva så ofta.

Nu ska jag ställa mig å diska... Ha det toppen allihop!
PussHej!

Inga kommentarer: