torsdag 18 november 2010

JULGODIS!!

På tisdag står det ju som sagt julgodisbak på schemat! :)
Än så länge är vi 15-16 (!) personer ur klassen som ska träffas hemma hos mig och baka!
Vi ska göra wienernougat, vit choklad & polkapuffar, rocky road, knäck, pepparkakskola och marschmallowfudge! Eftersom vi ska vara hos mig (och det va min idé) så ansvarar jag för inköp, eller iaf planering av inköp, så nu letar jag recept på alla dessa smaskigheter! ;)

När man gör något sånt här med en blandning av personer som inte känt varandra under andra julgodis-säsonger så blir det en massa nya recept, jättekul! Annars gör man ju nästan samma sak hela tiden, av de saker vi ska göra har jag bara gjort knäck förut. Vit choklad & polkapuffar-receptet har jag fått av Åsa, jag har ätit dem förut, men aldrig gjort dem, så det blir MASSA nytt för mig i år! Jättekul och SMASKIGT (hoppas jag)!!!
Här är en bild på Rocky Road som jag hittade här.

Inga kommentarer: