tisdag 30 november 2010

Awesome!

Jag har precis kommit hem från en föreläsning av Emma Svensson.
Hon är så grym! Som 20-åring startade hon sidan rockfoto.nu, hon kämpade till tusen för att lyckas med sin dröm och lyckades verkligen, nu är hon 27 år och har massa bollar i luften! Jag vet knappt vad jag ska skriva, man måste ha varit där. Hon pratade i 2,5 timmar om hur hon gick till väga och vad som hände på vägen. Nu jobbar hon på fotografiska i Sthlm, är fotolärare på ett gymnasie i Lund, har startat och bloggar på Radar Magazine, är frilansfotograf och fotograferar på konserter, pressbilder, till skivomslag, hon är bara så häftig :P Det var en riktigt inspirerande föreläsning!
-
Efteråt gick jag och Emma (i min klass då) fram till henne och tackade för en bra föreläsning. Det kändes som att man skulle gå fram till en idol och be om en autograf, haha :D Hon va jättebra och det tyckte vi (och nästan alla andra) att hon skulle få höra.
-
I början av föreläsningen blev jag så avundsjuk på hennes flyt att jag nästan blev irriterad, det är inte alla som känner någon på en tidning som man kan fota åt och råkar bli polare med the sounds bland annat! Men vad hon har kämpat också, imponerande!
-
Jag har aldrig velat starta eget (som grundtanken med föreläsningen var) och jag vet fortfarande inte om jag vill det, det skulle krävas så mkt arbete och tid, men det var helt klart inspirerande.
Om man verkligen vill något så lyckas man och då är det ju säkert helt klart värt det!

Inga kommentarer: