torsdag 5 januari 2012

Året som gått:

Okej, nu är det alltså år 2012 =)

Om jag kanske skulle ta och försöka göra en sammanfattning av året? Det kommer inte bli lätt med mitt minne... och har inte ens almanackan här i Lidköping... men jag kan ju göra ett försök =)
Ni får dock nöja er med ett inlägg utan bilder då blogger klagar när jag lägger in för många bilder...

Januari:
De första timmarna på året tillbringades i Göteborg på Novotel tillsammans med ett gäng kompisar, kompisars kompisar och kompisars kompisars kompisar ;) Jätteroligt!
I övrigt åkte jag skridskor i Skövde, va i Åre och åkte skidor och hälsade på Jannike i Stockholm med Elin och Fia!

Februari:
Det va DIA-gala och jag blev framröstad till ledamot i styrelsen och jag gjorde debut i DIA SportsClub.

Mars:
Jannike va på besök hos mig, bakade semlor hos Louise med ett gäng tjejer från klassen, det blev vår och sen snöade det, sen blev det vår igen, va på miljonärsfest med Davids jobb.

April:
Hälsade på Åsa och Martin i Halmstad och satt ute i solen på en uteservering, åkte till London med några tjejer från klassen, grillade en hel del, åkte till Hornborgasjön med Stephanie en tidig morgon och gjorde en och annan armhävning.

Maj:
Fick en tidig födelsedagspresent som gjorde mig jätteglad, va på Collegefest och utspark för treorna som slutade, fick även sommarlov och njöt för fulla muggar!

Juni:
Va i Kroatien en vecka och på cykelsemester längs Göta kanal med David och i Mullsjö med Elin och tog första doppet och började sommarjobba på Eurofins efter tre härliga semesterveckor.

Juli:
Jobbade, after work, minigolf, plockade massa svamp, gosade med kattungar, hälsade på Jannike i Stockholm, gjorde saft och sylt i mängder, fyllde år, va ute på sjön, Fallens dagar i Trollhättan med Stephanie och designutställning på Läckö Slott med Johanna.

Augusti:
Badlunchade med jobbet, hälsade på Andrea på Tjörn, lyssnade på Carolina Wallin Perez i stadsparken, va på bröllop, jobbade sista dagarna på sommarjobbet och skrev omtenta, hade nollning för de nya ettorna och jag var fadder.

September:
Nollningen fortsatte in i September, festade en del, det blev höst, David tapetserade om i vårt sovrum, Stephanie (och jag och Andra) va hundvakt åt Stephanies syster vovve Tjalve och jag och David firade 5 år tillsammans på Lundsbrunns kurort!

Oktober:
Va på DIAs årliga Kitsch-fest, jag började göra praliner, va på faddersittning och på två begravningar.

November:
Vann en designtävling, bakade massa praliner med Fia, ansökte om utlandsstudier, va på jul på Liseberg med Ylva, Rut och Johanna och hade sleep over hos J, David fyllde år, åt Tapas hos Louise och det va första advent.

December:
Åt julbord med David, va tärna i ett knäppt luciatåg (har ni inte sett filmen på Facebook än, så kolla!), va utklädd till julmust på årets julfest, blev nominerad till Universitetet i Valencia, fick jullov och bakade massa julgodis, gjorde korv med mamma, firade jul tre gånger, åkte till Hemsedal över nyår med David, Peter och Matilda.

Sådärja! Då va det gjort *puh*, vad tid det tog :P

Inga kommentarer: