torsdag 10 september 2009

När jag blir mångmiljonär...

...då har vi ett stort hus, var nånstans har jag inte bestämt än, men på andra våning finns det ett stoooort rum som endast är till för min kreativa sida...! ;) Rummet är indelat i fyra delar,
en del i var hörn. I det ena hörnet finns min scrapbooking-hörna, där finns allt! Var sak har sin plats! Och självklart har jag en cuttlebug med alla tillbehör ;) På väggen över det stooora skrivbordet finns hyllor fyllda med lådor, fack, tidskriftsamlare mm mm! Det är bara att bre ut sina saker och köra! ;)
-
I hörnan intill/bakom skrivbordet finns min fotohörna! Lite studio sådär, med stativ, skärmar, olika bakgrunder, blixtar, parasoller, ALLT det där ni vet! ;) Och på den ändan av skrivbordet som är närmast fotohörnan finns en toppmodern dator med de senaste redigeringsprogrammen och en skrivare som kan allt! Scanna, kopiera och självklart skriva ut fotografier. Så då kan jag fota, skriva ut, scrappa! Direkt ;)
-
Nästa hörn är till för min (framtida) konstnärliga sida, där finns ett staffli, ett antikt bord till för olika föremål till stileben, en byrå full med penslar, spatlar, akvareller, kolpennor, blyerts, pastell, akryl- och oljefärger mm mm. Och på väggen finns ett stort spegelfönster, i gammal stil, med dubbla dörrar och tittar man ut där ser man en underbar vy, jättevacker att måla av och som ger stor inspiration! :)
-
Sista hörnet är till för avkoppling och inspiration! Där finns olika fåtöljer (som även kan flyttas till fotohörnan vid modellfotografering) och ett bord, i samma stil som det i konst-hörnan. På väggarna sitter det fina tavlor och fotogafier, självklart gjorda av mig själv ;) en stereo och bokhyllor fyllda med inspiration, böcker om fotogafering, teckning, scrapbooking, fotoredigering, smyckestillverkning mm mm!
-
Detta har jag drömt om de senaste dagarna ;) hihi!
Vad skulle DU göra om du blev mångmiljonär??
Den där speciella drömmen, bara för dig ;) Vad är det?

1 kommentar:

Sofie sa...

det där lät verkligen toppen! men jag skulle nog ha ett stort rum var för sig, så man får plats med massa mer saker ;) hihi!

Jag hoppas jag blir miljonär, och då ska jag ge dig ett sånt rum :)