söndag 25 april 2010

Vad svårt det ska vara!

Jag och David har tänkt att åka till Thailand i vinter :)
Har suttit och letat resor ett tag nu, vi är inne på att åka till Kata Beach på Phuket (nån som varit där?)
Men det svåra nu är när vi ska åka...
Får väl börja med att säga till er som inte redan vet,
att jag har sökt in till högskolan i höst :)
Så jag kanske kommer plugga när det är dags att åka till Thailand, därför har vi tänkt oss att åka efter jul, över nyår, och komma hem innan nya terminen börjar... men vet inte riktigt när den börjar... Har hittat en lista på hur veckorna under 2010 kommer se ut, då står det att det ska vara tentamenvecka första veckan på vårterminen 2011, första veckan liksom?? Kan någon förklara detta för mig? Ska man plugga till en tenta under jul då? Jag trodde bara det va omtentor innan nya terminer startar... Men tydligen inte eller?
Hjääälp! :P

1 kommentar:

Åsa sa...

Höstterminen avslutas i mitten på januari. Jag trodde oxå att höstterminen sluta precis innan jul i december och att vårterminen började efter nyår i januari. men så är det tyvärr inte. kommer du inte ihåg att jag t.o.m hade lektion i mellandagarna i julas... inte så kul. så det kan mkt väl vara så att då ni planerat att åka till thailand så är det dags för tentaperiod.