lördag 15 november 2008

Miss Li!

Just nu har jag fått dille på Miss Li, hon är ju underbar :)

I somras när jag och Emelie va på Lars Winnerbäck va även Miss Li där och spelade, hade inte hört mkt av henne då, men fastnade för just den här låten. Det va så härligt när hela publiken sjöng med :)
Men efter det så lyssnade jag inte så mkt på Miss Li, det va mest Maia Hirasawa då (som också va med på Lasses mini-festival)

Men så igår kom jag på att vi har albumet Late night heartbroken bluse på datorn och nu har jag fastnat :) Rekommenderas starkt :) Hon sjunger så gött på nått vis och texterna är väldigt annorlunda och roliga (för att dom är annorlunda liksom :P)

Som till exempel:
I'm a backstabber lady
but I don't know why
I throw these knives (från Backstabber lady)

you gave me a kiss
but I can honestly say that I don't really like your breath
and you moved your tongue too bloody fast (I'm so poor won't you lend me some money)

and he said something like this:
sure babe, I'll take you home
but in the morning you'll be on your own again
and I said:
well honey that's ok
and I don't really care if you are straight or gay
as long as you make my day (Late night heartbroken blues)

1 kommentar:

Anonym sa...

den är skit härlig och även Oh Boy är bra!! =)

Jag vet inte om den kommer från någon film, satt och letade lite men hittade inget, men som du sa så ser det ut som det är från någon film!? jag får söka lite till!! :P
Ha det bäst..