söndag 9 november 2008

Jag vill åka på skidsemster!!!

Har precis tittat på bilder från skidsemstern i Ramundberget 2004 och ååååh vad jag längtar tillbaka! Inte just till Ramundberget, men alla skidresor vi gjorde med familjen Sundberg, va ju så kul!
Tänk dig att åka skidor en hel dag, sen kommer man till stugan, alldeles rosig om kinderna, tillbringar kvällen i stugan, i långkalsonger, en för stor t-shirt, raggsockar och mössfrilla, äter god mat, den kreolska grytan va ett måste, en riktig tradition, spelar mini-monopol med Matilda och bara har det allmänt gött och roligt!

Som i Ramundberget när Albin med mig på ryggen och Markus med Matilda sprang upp och ner för trappan i stugan, eller när Matilda och jag hittade en madrass och åkte "pulka" på den nerför en backe bakom stugan.

Eller i Stöten 2005, när det va så underbart väder att vi satt på balkongen på eftermiddagarna och solade hela gänget, fast Markus och Albin hade på sig sina rånarluvor för att de redan bränt sig i ansiktet under skidåkningen :) eller när vi försökte oss på att åka Telemark, de va en hel del skratt under den dagen!
På balkongen i Stöten 2005

Nypistat va det här! Lovely!

Alla utom fotografen (min pappa) nedanför liftarna i Ramundberget!

Längtar tillbaka!!!

Inga kommentarer: