måndag 16 maj 2011

Barfotalöpning + 89 armhävningar!

Tänka sig! Ena stunden satt jag i godan ro i soffan och moffade godis, sen fick jag ett telefonsamtal från Andrea och några minuter senare stod jag utanför lägenheten tillsammans med Andrea och Stephanie iklädd träningskläder, men inga skor! Barfotalöpning ska nämligen vara bra, så det ville vi testa ;)
Vi sprang 2,7 km i intervaller - sprang 300 m gick 100 m. Det gick finfint faktiskt, både för fötterna och konditionen, det enda kruxet var att jag hade håll hela vägen, men det gick! (och för er som inte vet så är inte springa min grej, men det kanske ska bli!)

När vi kom hem var det dags för armhävningar och det gick nästan ännu bättre! Jag och Stephanie har ju antagit utmaningen 100 pushups, men för ungefär en vecka sedan hände nått konstigt med min mage, det gjorde grymt ont så fort jag spände mig, så jag har inte kunnat göra några armhävningar, men nu äntligen har det gått över och vi kunde köra på igen! Dessutom kunde vi fortsätta där vi slutade, så hel 89 st gjorde jag, high five på den! Snacka om att vila sig i form, det gillar vi ;)

Nu ska jag snart gå och lägga mig, imorn blir det heeeeldag i skolan, ska jobba på med projektet ungefär till läggdags skulle jag tippa på! God natt!

1 kommentar:

Åsa sa...

Bra jobbat Emilia! Jag har slutat med armhävningarna, men Martin fortsätter lite då och då =) Puss