söndag 4 oktober 2009

Herman på besök!

Japp... Nu har jag fått en Herman...
Han ska matas och tas hand om... Sen om nio dagar ska han in i ugnen! Mohahaha!
-
Nee... det är inte så farligt som det låter ;)
Herman är en bubblig surdegsklump som ska jäsas i 10 dagar... röras om i varje dag och matas med lite mer mjölk, mjöl och socker några gånger... :P Sen ska det bli en kaka av det hela...
-
Och på den 10:e dagen ska han delas upp i fem delar, var av fyra av dom ska skickas vidare... så... nån frivillig?? ;)
-
Jag ska alltså baka på den femte delen...
Blanda i en massa gott... choklad, äpple och allt va det nu va...
-
Lille Herman fick vi av Davids syster Jenny... Vet inte om jag ska skratta eller gråta... Men... jag kan ju inte slänga nått som har ett namn i slasken heller?! Inte lille Herman inte... :P Dessutom blev jag lite nyfiken... kan detta verkligen smaka gott? Tror faktiskt att jag ska ta reda på det... ;)

Inga kommentarer: