söndag 24 maj 2009

Nu är det söndag igen...

...och kanske dags att skriva hur helgen har sett ut :P

I onsdags började ju min helg! :) Va ju blev som en fredag, så efter jobbet blev det mat med Älsklingen, sen vid 20-tiden kom Elin! Vindrickande och tjejsnack, efter lite tjat kom även Jannike, kul att du gav me dig! ;) Jag drack rosévin med fanta, har varit lite nyfiken på det, bögen i förra årets bonde söker fru drack ju alltid det :P hehe! Men nu har jag testat iaf och jag kan tänka mig att dricka det igen, enligt mina smaklökar smakade det lite som fanta exotic! Fast inte lika sött, lite mer syrligt :) Vid tolvtiden gick tjejerna och då gick jag och David och la oss!

Hela torsdagen gick åt till att måla våra efterlängtade ränder i vardagsrummet! Lite problem uppstod... Huset lutar och väggen är inte lika lång i båda ändar... och våran mörkröda färg med en touch av lila va knallrosa! Men efter en hel del frågetecken blev det iaf snyggt! Så vi är rätt nöjda :P
På kvällen åkte vi till mamma och pappa, jag provade min klänning (som jag ska ha på bröllopet i sommar) som mamma har sytt om lite, den passade finfint :) Sen grillade vi och kikade lite på tv!

I fredags va vi framme på stan, på vårmarknaden. Jag köpte en tubtopp och scrapbookingbokstäver och David köpte en skjorta :) Sen på kvällen blev det en lugn kväll hemma med bakpotatis!

I lördags åkte vi till Trollhättan! Det blev en timme på Överby, jag köpte två par skor!! Sen åkte vi hem till Albin, Elin, Naima och bebisen i magen! Hjälpte till innan kalaset började, sen vällde det in folk! Trevligt hade vi det! Lekte en massa med sötaste Naima, läste en bok, kastade studsboll och sprang runt hit och dit, riktigt varmt blev det av allt lekande :) Sen va vi hemma vid halv åtta, då blev det mat och vila i soffan!

Idag har vi varit på Spiken och Läcköslott! Jättemysigt :) Kommer mer om det i nästa inlägg :P

Inga kommentarer: