torsdag 10 november 2011

När lärde jag mig engelska?

Har precis läst en engelsk artikel på 8 sidor(isch) och tänka sig: Jag fattade! Jag förstod ju inte alla knepiga ord såklart, men helheten, och jag orkade ta mig igenom den.
Jag har inte läst nått (varken utbildning eller skönlitterärt) på engelska på 7 år (hujedamig vad tiden går!) och... vet inte vad jag ville komma fram till med det...

Jag vet att jag började läsa engelska i tvåan, kommer ihåg när jag lärde mig "glasses" (det va nog inte så många i klassen förutom jag som hade det), men när lärde jag mig allt annat? Det känns som man alltid kunnat engelska :P tänk om jag även hade börjat lära mig tyska, teckenspråk, italienska och latin (som jag läste på gymnasiet) när jag va 8 år, det hade ju varit grymt!

MEN, hur som helst, så vill jag bli bättre! Jag vill ha flyt i pratet och bra uttal, så jag är nöjd med att ha en kurs i engelska nu, för jag vill utvecklas (usch va vuxen och tråkig jag låter)... ;)
Ha det fint!

Blev förövrigt taggad att läsa mer engelska, men då kanske nått roligare än en artikel, nån som har ett bra tips på en engelsk skönlitterär bok?

1 kommentar:

Louise sa...

Edgar Allan Poe har skrivit sjuka men bra böcker ;)